dissabte, 31 de gener de 2009

I després de veure el link de la última entrada, qui no es resisteix?

El pueblo unido jamás sera vencido (ja pensant en una propera entrada amb el

"Ven a mi casa esta Navidad"


Georgie Dan: "Quien critica el tema del verano, critica al pueblo"

ISRAEL ÁLVAREZ. 27.06.2007 - 06:19h

BIO Nació en París, en 1940. Heredó de su padre el gusto por la música y estudió ocho años en el conservatorio. En 1975 consiguió su primer gran éxito del verano con El bimbó .

Con Mecagüentó ha cambiado usted de registro...

Sí, lo importante es hacer algo que pueda interesar, dar el puñetazo; hay que volver montando polémica. Ya me han llamado todos los medios...

Vaya, ha vuelto fuerte...

Aunque he estado estos cuatro años haciendo giras y llenando en los conciertos, la verdad es que la gente me pedía ya que hiciera un disco nuevo.

¿En qué se ha inspirado para el nuevo trabajo?

En cualquier cosa, por ejemplo, una conversación en una peluquería, que me inspiró El socorrista (comienza a cantarla).

Hay competencia para la canción del verano...

Eso ha pasado toda la vida. Yo no miro esas cosas; hago lo que me gusta y como me gusta.

Confiese, ¿cuál es el secreto de su éxito?

Mi sencillez. Hago las cosas sin mirar alrededor. Compongo música de calidad y busco letras que dicen algo. Tengo que tirar muchas canciones hasta encontrar las buenas.

Hay quien critica la calidad de los temas veraniegos...

Entonces critican al pueblo. Ningún artista hace canciones para que no se oigan, y éstas son las más oídas y bailadas. No voy a cambiar el mundo con un tema, pero puedo hacer que la gente se divierta.

¿Con qué canción del verano se queda?

Con Carnaval, carnaval. Creo que se ha convertido en un himno del carnaval y de la fiesta.

LETRAS Y ÉXITOS

-‘Mecagüentó’

El momento ya llegó / me han pagao la extraordinaria / y me la voy a gastar / con mi familia en la playa... / ... Todo no podía ser / como en la telenovela / me ha tocado a mí la abuela... / ... Ya llegando a Benidorm / voy con la mosca en la oreja / llevo la cara de la vieja / fija en el retrovisor... / ... Me cago en el chiringuito / me cago en la colchoneta / me cago en el veraneo / me cago en to.

- ‘El bimbó’

Bailemos el bimbó... (bimbó, bimbó) / que está causando sensación / con esa melodía que te va / derecha al corazón.

- ‘El chiringuito’

Yo tengo un chiringuito / a orilla de la playa / lo tengo muy bonito / y espero que tú vayas.

-‘La barbacoa’

... y siguiendo con el juego / cuando quieren darse cuenta / las parejas se calientan

de tal falo tal tontería

Los hijos de Georgie Dann debutan en la música con el grupo de pop Calle París

20MINUTOS.ES. 04.12.2008 - 12:59h
  • A principios de 2009 lanzarán al álbum 'Palabras Secretas'.
  • El primer single, 'Te esperaré', ya está en formato digital.
  • Patricia y Paul componen la música y las letras; inician su carrera juntos completamente al margen de la de su padre.

Se llaman Patricia y Paul, son hispano franceses e hijos del conocido rey de la canción del verano Georgie Dann. Y, de una forma completamente independiente y desvinculada del estilo y la trayectoria de su progenitor, que nada ha tenido que ver en su carrera, acaban de lanzar el primer single de su debut discográfico conjunto, titulado Palabras Secretas.

El disco comenzó a gestarse en el estudio que poseen en Madrid, 80 grados
Calle París es un grupo de pop fresco -con un estilo muy parecido al de La Oreja de Van Gogh- cuyo origen se remonta hasta hace cinco años. Antes de eso, cada uno de los dos hermanos tuvo su banda propia. Ambos, en contacto con la profesión desde siempre, tocan el piano y componen la letra y la música de sus temas.

Este primer álbum del grupo ha sido producido por Cameron Jenkins (Amaral, The Rolling Stones) y Carlos Jean (Miguel Bosé). Comenzó a gestarse en el estudio que Patricia y Paul poseen en Madrid, 80 grados, y se publicará a principios de 2009.

El primer sencillo de Palabras secretas, que contiene diez temas, es Te esperaré. Esta semana se ha puesto a la venta en formato digital en operadoras de móviles, en tiendas y en diversos portales de Internet.

Artículos relacionados

divendres, 30 de gener de 2009

BPA (Mitges mentides de RS)

Norman Cook Digs Deep in the Crates:

Behind Fatboy Slim's Brighton Port

Authority

Hear the globe-trotting DJ's new album, and the myth behind his project with David Byrne and Iggy Pop

CHRISTOPHER R. WEINGARTENPosted Jan 28, 2009 2:18 PM

According to legend — or the story Norman Cook is spreading — the Brighton Port Authority were a loose assembly of likeminded musicians recording in the 1970s whose tapes were recently discovered and dusted off for release. "It's sort of like the Traveling Wilburys but good," says Cook, best known as globe-trotting DJ and producer Fatboy Slim. In truth, Cook assembled the tracks on the BPA's debut I Think We're Gonna Need A Bigger Boat from informal collaborations with artists like David Byrne, Iggy Pop, U.K. rapper Dizzee Rascal, Canadian folkie Martha Wainwright and a bevy of up-and-coming British singer-songwriters. "The basic scenario is that someone comes to my house, we get quite drunk and go, 'Let's go into the studio next door and make a tune,' " says Cook. "And then we completely forget about it the next day."

Cook's longtime engineer Simon Thornton discovered the tapes, which Cook says go back 15 years (the official bio says they date back to the '70s since the actual specifics are lost to time and alcohol; that would make collaborator Jamie T negative-seven years old at the time of recording, though). Thornton felt some of them were good, likening the long-forgotten projects to forever-delayed masterpieces like Brian Wilson's Smile. Though Cook adds, "When we were going through the tapes, a lot of it was absolute dogshit." The duo picked the best tracks and re-tweaked them into riotous pop record reminiscent of classic Fatboy big-beat hits and contemporary Gnarls Barkley kitsch-pop.

Hear the whole album right here, and keep reading for a hilarious Q&A with Cook:

You say that you had forgotten that some of these tapes existed. Are there any sessions you don't remember at all?
The track we did with Martha Wainwright. I'm like, "We did a track with Martha Wainwright?" Some of it we couldn't actually identify who the artist was ... The most difficult bit was just wading through hours and hours of absolute bollocks. We had to listen to an awful lot of rubbish. It's literally two and half weeks of tape.

Do you remember the session with Iggy Pop?
Yeah! Out of our houseguests he was one of the more polite and genteel. I met him in Miami years and years ago ago. I was just scraping my head off the floor going, "Iggy ... Pop ... You? ... Are ... My — What are you doing here?" He was a consummate professional. Weirdly enough that was one of the most sedate sessions of the whole album. Who would have thought?


dimecres, 28 de gener de 2009

B to P, pero segur que el que funciona es el P to P

Vast majority of online music tracks fail to sell

More than 10 million of the 13 million music tracks available on the internet failed to sell a single copy last year, a study has found.

Tech guru Chris Anderson predicted in his 2006 book The Long Tail, that the internet would encourage increased sales for a wider number of artists over a longer period.
Tech guru Chris Anderson predicted in his 2006 book The Long Tail, that the internet would encourage increased sales for a wider number of artists over a longer period. Photo: Robert Leslie

It showed that for the online singles market 80 per cent of all revenue came from around 52,000 tracks.

Of the 1.23 million albums available, only 173,000 were bought, meaning 85 per cent did not sell at all.

The study, by Will Page, chief economist of the MCPS-PRS Alliance, a not-for-profit royalty collection society, challenges the idea that niche markets were the key to the future for internet sellers.

Chris Anderson's 2006 book The Long Tail, used data from an American online music retailer to predict the internet economy would shift from a relatively small number of "hits" toward a "huge number of niches in the tail".

Anderson challenged the widely accepted "80/20 rule" which suggests selling the most popular 20 per cent of products is the way to make a profit as they will account for 80 per cent of sales.

Mr Page, who carried out the economic modelling for Radiohead's In Rainbows album, which was released free on the internet, said: "The relative size of the dormant 'zero sellers' tail was truly jaw-dropping. Rather than continue to believe the selective claims of 'here's another great example of the long tail at work', we wanted to find out how long-tail markets should be analysed, plotted and interpreted."

He continued: "There is an eerie similarity between a digital and high-street retailer in terms of what constitutes an efficient inventory and the shape of their respective demand shape of their respective demand curves. I think there's something more going on there: a case of new schools meets old rules."

Mr Page's co-researcher Andrew Bud said: "I think people believed in a fat, fertile long tail because they wanted it to be true.

"The statistical theories used to justify that theory were intelligent and plausible. But they turned out to be wrong. The data tells a quite different story. For the first time we know what the true demand for digital music looks like".

Mr Anderson accepted the researchers had found a dataset in which the "long tail" principle did not apply but said further conclusions could not be drawn until the data and its sources were published.

and with the silver medal: VAST

Com podeu veure a les estadístiques de conexió, que afegeixo al panell lateral aquest és un blog de paupèrrima categoría (no des-de el punt de vista de qualitat de selecció- els pocs visitants fidels ho podeu testimoniar) pero sí en el nivell de nombre de visites. Tot i així, i malgrat que el fil conductor sigui la nostra moribunda llengua vernàcula, la proporció de visitants que arriben de llunyanes contrades del nostre convuls univers es força elevada. Curiosament les entrades més vistes son totes "copades" per visitants de "allende nuestras fronteras". Jà us havia comentat que If I could remeber my name, era de llarg el post més visitat (fonamentalment per visitants anglosaxons US i Canada), donç bé, en segon lloc i destacat està l'entrada de VAST, i en aquest cas els visitants tendeixen a venir de paissos de l'est...
Escoltats unes poques vegades els VAST son un grup que no està malament, però que et deixen un regust a U2, que em preocupa, aquests mai han estat sants de la meva devoció, i a mida que segueixes seguint els VAST, trobes que més s'hi assemblen...
El que no entenc és l'interès que mostren els de darrera del ex-teló d'acer en aquesta gent.
S'agraïria alguna exploració.

Hotel "Heavy Metal"

prezzi: da 150 sterline a 500 e passa per la suite

Londra, ecco l'hotel aperto solo ai rocker

È un'iniziativa degli Iron Maiden: cocktail bar aperto 24 ore su 24, terrazza e servizio di sicurezza anti-paparazzi

Gli Iron Maiden
Gli Iron Maiden
LONDRA - Presto le rockstar in tour a Londra avranno a disposizione un albergo ad hod: cocktail bar aperto 24 ore su 24, servizio di sicurezza anti-paparazzi, terrazza panoramica, camere ovviamente di lusso e personale vestito rigorosamente di nero, come in «Heartbreak Hotel» di Elvis Presley. I proprietari, d'altra parte, sono gente che il mondo del rock lo conosce bene: i metallari Iron Maiden. Il nuovo hotel sorgerà nel cuore di Soho, il quartiere notturno della capitale britannica, e avrà una trentina di stanze.

Una stanza dell'hotel
Una stanza dell'hotel
«COMPORTARSI BENE» - Primo prezzo: 150 sterline a notte per una crash-room - letteralmente stanza sfasciata. Ci vorranno invece 260 sterline per avere le stanze più originali - Purple Haze, Naked Baroque - e oltre 500 per le suite Naked Luxe. Lusso puro. Eppure, nonostante gli ammennicoli, la regola numero uno del Sanctum Soho - aperto da aprile - sarà una sola: comportarsi bene. «Non sarà un posto dove si può scagliare il televisore fuori dalla finestra - ha precisato Ben Groom, responsabile delle pubbliche relazioni -. Sarà un albergo sexy». Ma Andy Taylor, co-manager degli Iron Maiden, si è spinto oltre: «L'hotel sarà rock'n'roll allo stato puro - ha detto al Sunday Times -. L'ambiente sarà di élite e ci sarà un bar aperto 24 ore su 24 per venire incontro alle necessità delle band che rientrano dai concerti».


28 gennaio 2009

Animal Collective (aixó s'està transformant en un video blog, potser és la mandra d'un gener que es fà llarg)

dilluns, 26 de gener de 2009

i per compensar... Ken Field (jazz menys extrany que els Animal Collective)

Videos [ MORE ]




versió P5 de Tom Petty (la secció rítmica fà el que pot)

Influences

Strokes (sembla que s'hi posen)

Després de gairabe quatre anys sense disc, sembla que el mes que vé s'hi posen (a la seva web no en diuen res)

The Strokes 210

The Strokes : un opus qui mûrit, doucement mais sûrement

Le combo se retrouvera dès le mois prochain pour travailler collectivement au quatrième opus annoncé. C'est Frabizio Moretti qui le dit.

"Julian [Casablancas] a commencé à écrire et Nick [Valensi] a aussi quelques nouvelles compos. (...) Nous sommes ce genre de groupe qui n'achève rien tant que chacun n'a pas parfaitement travailler, seul dans une chambre, les morceaux visés. Nous sommes un groupe très mécanique." Quoiqu'il en soit, chacun semble avoir fait ses devoirs sérieusement, puisque le groupe se donne rendez-vous dès le mois prochain pour entamer une ère studieuse.

A lire également sur   Strokes (The)

diumenge, 25 de gener de 2009

Ween (descobriment tardà)


God Ween Satan, dos adolescents que el 1990 decideixen presentar-se amb un LP de 26 peces, en les que hi hà de tot (negro spiritual, punk, rockabilly, grunge...) amb el descarament més exagerat que recordo. La seva evolució (l'ultim que he trobat és del 2007) sempre cap a una maduració, és interessant tot i que menys excitant.

dissabte, 24 de gener de 2009

coses que passen

SHOW FRUSTRADO. Prometen devolver entradas

Niños Cantores de Viena se enfermaron en Lima

Muchas personas no pudieron escuchar a Los Niños Cantores de Viena la noche del pasado domingo. Según la empresa productora del espectáculo, Prodartes S.A.C., la cancelación del show se debió a que varios niños se enfermaron por causa del clima frío en Lima.

Teleticket, encargada de la venta de las entradas, informó que recién mañana se explicará el proceso a seguir para la devolución de las entradas compradas.

dijous, 22 de gener de 2009

Fela Kuti (robat del blog de Quico Alsedo)

Tú serás mi 'führer', Fela Kuti

ImprimirEnviar noticiaDisminuye letraAumenta letra

15 de enero de 2009.- Lo digo siempre que puedo, me parece artículo de fe: los negros son superiores.


Y no sólo porque tengan la pirula más larga, que al parecer también (¿y esa encuesta según la cual los falos españoles miden 13 centímetros de media en ignición? Poquito, ¿no?).

No. Los negros son superiores, sencillamente, porque Fela Kuti era negro. Y ya está.

Si yo fuera pro apartheid a los blancos (que, hombre, tampoco es pa tanto), Fela sería mi 'führer'. Sin dudarlo. Habría que inventar la traducción al nigeriano de "sic, heil" no más.

En mi semanita navideña en Portugal estuvimos tres: mi chica, Fela y yo. En un momento de ofuscación, compré (tercer disco de pago en tres años) un recopilatorio suyo en Lisboa, y el coche se convirtió rápidamente en una tonante batidora 'afrobeat'.

Lo compré porque había más. El disco venía con propina: el documental 'Music is the weapon', que cuenta esquemática pero muy vívidamente el compromiso político de un músico que, si se llega a amoldar a los cánones occidentales, sería hoy un dios occidental. Pero no le salió de sus negros cojones (imagino que lo serían): prefirió ser un artista de verdad (por ejemplo, cuando grababa un tema dejaba de tocarlo, con el único propósito de no repetirse) y convertirse en dios auténtico.

Su música es tan poderosa e hipnotizante como accesible: basta dejarse llevar por esos torrentes de ritmo, diálogos a voz en grito y afromelodías en trance, y uno de pronto se imagina bailando con un taparrabos en torno a la marmita en la que Tintín es cocido a fuego lento para la merienda.

Sus larguísimos mantas son intensamente aromáticos. Hay efluvios de jazz, de funk, de cantos atávicamente africanos, de psicodelia aterciopelada. Sus vientos son la más dulce brutalidad. Su voz, mineral. Es como viajar a África sin viajar a África. Uno no quiere que se terminen nunca.


También está su compromiso político, pero primero quiero hablar de otros compromisos: ¡el muy torete estuvo casado en los años 70 con una treintena de pibas A LA VEZ! Menudo máquina.

Y su historia (todo sobre Kuti es en verdad tan inacabable como sus propias canciones). Hijo de un maestro probritánico y una activista feminista, Fela (Nigeria, 1938) fue educado a la inglesa y enviado a estudiar a Londres a los 19. Allí, prefirió la música al té y comenzó a dar forma al 'afrobeat', esa apisonadora por él inventada, la prima afro de las cabalgatas rítmicas de James Brown.

Pero se cruzó la política (el XX, el siglo más sangriento de la Historia). Apenas estuvo 10 meses en los USA en 1969, pero el impacto de los Panteras Negras y el Black Power sobe él fue total, como se cuenta en 'Music is the weapon'. Fue práticamente deportado a su Nigeria natal, y allí convirtió su música en un auténtico proyectil contra el postcolonialismo, la corrupción y la pobreza. Quiso ser, y me dejo de geopolíticas, un Simón Bolivar afromusical. Tanto, que el ejercito nigeriano arrasó su estudio en los 70 y le hirió gravemente.

Se presentó dos veces a la presidencia, las dos veces perdió. Murió de sida en 1997. En toda su vida declaró, asegura wikipedia, 356 veces ante la Justicia. Y volvió loco a su público 356 millones de veces más.

Qué coño, los negros son evidentemente superiores. Así pues, Obama, sálvanos.

dimarts, 20 de gener de 2009

We will not go down

Un "unsigned" cantant de LA, ha publicat a YouTube una canço de suport al poble palestí.
Enllaç a la pàgina: http://www.michaelheart.com/

Clicant el titol s'enllaça amb la peça.

dilluns, 19 de gener de 2009

wight is wight, dylan is dylan, viva donovan

Singer Donovan gets French medal

By Ian Youngs
Music reporter, BBC News, in Cannes

Donovan and Christine Albanel
French minister Christine Albanel hailed Donovan as "a genuine poet"

British 1960s folk singer Donovan has received a prestigious cultural honour from the French government.

The hippy icon, whose hits included Mellow Yellow, Hurdy Gurdy Man and Sunshine Superman, was made an Officer of the Order of Arts and Letters.

French culture minister Christine Albanel pinned the medal to Donovan's long dark purple velvet jacket during the ceremony in Cannes.

The singer said he was "very pleased" to receive the accolade.

He said: "I take it for all the work I've done over the years to bring poetry back to popular culture.

"To get an honour like this confirmed to me that it was successful, that my work was accepted on my terms, rather than becoming an entertainer," he said.

"I wanted to be entertaining, but to bring to the world a sense of meaning again."

Donovan dedicated the honour to his father for regularly reading poetry to him as a young child.

Donovan
In the '60s, the Beatles and I used to sit around and talk about - how can everybody in the whole planet communicate with everybody else at the same time?
Donovan

The award was given at the Midem music industry conference, and France had "established itself as a supporter of the arts", Donovan said.

"Perhaps Britain should put more attention on the arts.

"Of course one is recognised abroad more than in one's own country. We are more exotic abroad."

Other recipients of the award have included Bob Dylan, Salman Rushdie and Kylie Minogue.

Donovan, 62, was one of the first folk-rock stars, enjoying seven UK top 10 hits between 1965 and 1968.

He dabbled with drugs with The Beatles and also counted Bob Dylan, Leonard Cohen and Joni Mitchell as friends.

"Today we're in a music festival which is proving that we have a global music community now," he said.

"In the '60s, the Beatles and I used to sit around and talk about - how can everybody in the whole planet communicate with everybody else at the same time?

"So John Lennon would say: 'You mean telepathy?'

"And I said: 'Yes, something like that'. Because if a radio wave can travel, why can't another kind of message travel?

"And now we have the internet. And the music business is in a huge change.

"Who knows what my grandchildren are going to do with the music business, and their grandchildren?"

Donovan is about to release a greatest hits DVD.

Meditation campaign

He is also working with US film director David Lynch to encourage meditation in schools as a way to improve pupils' concentration and behaviour.

"David and I have been travelling the world and we're raising millions of dollars and we're putting the programme into schools," he said.

"Sixty-thousand students around the world are now meditating in schools for 10 minutes in the morning, 10 minutes in the afternoon.

"The whole school is meditating. It reduces fear and anxiety and doubt."

divendres, 16 de gener de 2009

la venda online augmenta (però el 95% de les descàrregues segueixen en el "patilla style"

95% of music downloads are illegal

Despite a boom in digital music sales, an industry report has found that the majority of online music was downloaded for free with no payments made to artists

Ninety-five per cent of music available online is downloaded illegally, according to a report by the International Federation of the Phonographic Industry. Despite a record growth in digital music sales last year, and an industry that has "transformed its business models", the report says the majority of music was downloaded for free with no payments made to artists.

The report highlights a new generation of subscription services for digital music, including the evolution of social networking sites such as MySpace Music, as evidence that the industry is adapting to the digital environment. There was also a rapid expansion in mobile phone partnerships such as Nokia Comes With Music, which claims to offer unlimited free music to its clients for an annual fee.

"Music companies have changed their whole approach to doing business, reshaped their operations and responded to the dramatic transformation in the way music is distributed and consumed," said John Kennedy, chairman and chief executive of IFPI. However, it doesn't seem to have curbed the boom in online piracy. Research carried out in 16 countries by the recording industry body found that over 40bn files were illegally shared in 2008.

On the positive side, paid-for single track downloads saw a 24% global rise in 2008, while digital albums were up 36%. It is estimated that the digital sales are now worth $.3.7bn worldwide (£2.5bn).

"There is a momentous debate going on about the environment on which our business, and all the people working in it, depends," said Kennedy. "Governments are beginning to accept that, in the debate over 'free content' and engaging ISPs in protecting intellectual property rights, doing nothing is not an option if there is to be a future for commercial digital content."

dijous, 15 de gener de 2009

l'hollawalla avui no funciona

Segons expliquen estan de manteniment...
See you tomorrow!

Potser es mes real el "Hear you tomorrow"

Ramon Muntaner (el de la SGAE)


Aquests dies de nadal he aprofitat per posar ordre a la música que tinc per casa (diferents formats, i diferents estats de Copyright). M'hé sorprés de ser el propietari "legal" d'un disc de RM (Cróniques), en format vinil i imagino que amb tots els royalties pagats. Per la data d'edició imagino que deu haver passat més de 20 anys a casa sense que ningú li fés el mínim cas. Per tant no ha estat usat ni particularment, ni a festes, bateigos, cassaments, ni radiat a cap emissora...
Si a algú li fés il·lusió em comprometo a deixar que s'el gravi, que el transformi a qualsevol format (digital, o no), i fins i tot a que s'el emporti.

Com si Albert Plà fes un Circulo Ecuestre

Music Review |Steve Earle and Allison Moorer

Songs About the Common People,

Performed in an Uncommon Setting

Published: January 9, 2009

City Winery, a new restaurant and nightclub on Varick Street in the South Village, presented Steve Earle and Allison Moorer for the first of its “Pairings” concerts on Thursday night.

Skip to next paragraph
Nicholas Roberts for The New York Times

Steve Earle in performance at City Winery on Thursday night. He shared the bill with his wife, Allison Moorer.

Let’s break that down. Most of us would agree that this is an exquisitely strange time, anywhere, for the opening of a club and restaurant with wine-making facilities on the premises, where annual membership will cost $5,000, and a barrel of your own custom blend somewhere around $2,000. (Although you can buy a ticket for an individual concert without a membership, and order a Riesling and a sampler of cheese from Murray’s. Or just a glass of water; there’s no minimum.)

It’s strange that the restaurant — unlike comparable operations in Napa Valley — is located far from a major wine-making region; when you create your own wine here, you’re only halfway buying local. And it’s strange (but kind of funny) that what most people call a double bill — two artists whose work has something in common — City Winery calls “Pairings.”

But it was strangest of all that Steve Earle — a self-defined socialist and generally a songwriter and performer who doesn’t waste a sticky situation — did not comment on the dissonance of the evening. Here were songs, after all, about people whose lives are measured in miles per gallon, dollars per kilo, bullets per murder, and they were being played in a blond wood cabaret that seems built on the air jets of Wall Street status.

The earth did not stop turning. Mr. Earle played a good, long and fidgety solo acoustic set of songs going back 25 years, with spoken asides about Barack Obama (he felt good about casting a Tennessee vote for a black man, and trusts that the next president will listen to protest); the historian Stephen Ambrose (whose work enlightened Mr. Earle about the Americans’ war on the Sioux, and led him to a firmer position against manifest destiny); and the death penalty (he wondered if the United States, if it didn’t have a history of killing the imprisoned, would have invaded Iraq without proper cause).

Left leg pumping, teeth bared behind his beard, Mr. Earle sang his songs as if he were crushing them. He warped rhyming lines into guttural incantations of canine rrrrs and nasal aaaas, picked his guitar with hammer blows of the finger and thumb, and sang with a harmonica jammed up against his lips. In “The Devil’s Right Hand,” about gun violence running in the family, the sibilance of the words “pistol” and “holster” forced wheezes out of the instrument.

Toward the end of his set Mr. Earle sang a few duets with Ms. Moorer, his wife, who had opened the evening with a 40-minute set of amiable songs and stories. (Maybe she was the canary in the coal mine: she went so far as to offer the thought that “Obama has a vision that includes all of us and not just our rich friends.” The line drew a muted response.)

But until Mr. Earle got to a New York song, “Down Here Below” — starting with an image of the red-tailed hawk Pale Male smugly looking down over Fifth Avenue — his stories about Kentucky, or Tennessee, or Copperhead Road, or Taneytown, or Guitar Town, felt very, very far away.

dimecres, 14 de gener de 2009

Và de monges (Dominique-nique-nique) de La Vanguardia



El lado oscuro de Soeur Sourire

Un libro y un filme revelan el alcoholismo y el suicidio de la monja cantante belga


Óscar Caballero | París. Servicio especial | 14/01/2009 | Actualizada a las 03:31h | Cultura

En 1963, dos años antes del concilio Vaticano II, una monja belga, con sobrenombre curioso, Soeur Sourire (hermana sonrisa), y una guitarra, desafía la electricidad del rock naciente y se convierte en el único artista belga que haya liderado el hit parade norteamericano. Y durante semanas. Y por delante de Elvis Presley. En 1985, Jeanne Deckers, 52 años, ya sin hábito y recién salida del armario, deprimida, drogada con medicamentos y alcohólica, en la miseria, se suicida junto con su pareja, otra ex monja.

Ahora, casi un cuarto de siglo más tarde, un libro, Sister Sourire, une pure tragédie,de Claire Guezengar (Léo Schéer), y un filme resucitan la figura de Deckers. "A Soeur Sourire la veo como a una estrella del rock: alcohólica, dopada con anfetaminas - escribe Guezengar-y proclive a todo tipo de experiencias psicoanalíticas". Stijn Coninx, director del filme Soeur Sourire, que se estrena en Francia el 29 de abril, dice que "si Jeanne Deckers tuviera veinte años hoy, en lugar del convento escogería Médicos sin Fronteras".

Deckers nació en Bruselas en 1933. De joven no se entendió con sus padres, y su ingreso en el monasterio de Fichermont, en Waterloo, habría sido una huida. Pero, convertida en soeur Luc-Gabriel, habría pasado allí los mejores años de su vida. Sus canciones sencillas, a mayor gloria de Dios, le dieron un estatuto especial. Cosas del demonio, la Philips descubrió sus dotes, le propuso un contrato que la monja firmó sin leer y el sobrenombre, que daría la vuelta al mundo. Sobre todo a partir de una canción, Dominique nique nique,cuyo título sería imposible hoy. Niquer,en argot de hoy, es practicar el sexo.

En 1966, cuando su fama estaba en el cenit - y en el cine: Debbie Reynolds fue Soeur Sourire en The singing nun-,soeur Luc-Gabriel cambió el convento por la profesión social.Pero empezó a ser acosada por el fisco, que le reclamaba elevados impuestos, y no tenía dinero, ya que sus ingresos iban al convento. Deslumbrada como todas las mujeres de la época por la recién nacida píldora anticonceptiva, Deckers escribió y cantó en 1967 La pilule d´or,elegía a la hormona que el Vaticano condenaría poco después. Y acabó cayendo en un círculo vicioso de depresión, medicamentos y alcohol. Por entonces, Deckers reencontró a su mejor amiga, y también ex monja, Annie Pecher, con la que se instaló.

En una de sus canciones, reclamaba "el derecho de enterrar a Soeur Sourire / evolucionar hacia una vida solidaria, / entre la gente, / con pantaloncitos o hábito, / vaqueros o pijama". En 1985 llegaría la noticia del suicidio a dúo. A pesar de tanto pecado para la época, homosexualidad y suicidio, Deckers clausuró su destino con dos favores de la Iglesia: un oficio religioso común y el derecho a ser enterradas juntas.

dimarts, 13 de gener de 2009

Staying alive: la canço ideal per ressuscitar un mort

Vital Signs

Prevention: Chest Compressions,

to a Disco Beat

Published: October 27, 2008

Well, you can tell by the way he pounds your chest, he’s an E.R. man, and his tempo is best.

Skip to next paragraph

RSS Feed

That’s right — “Stayin’ Alive,” the song some people might pay to get out of their head, may be just what their heart needs if it suddenly stops.

Researchers say the Bee Gees song, from the 1977 hit movie “Saturday Night Fever,” offers almost the perfect pace for performing chest compressions on people who have had heart attacks. Emergency workers doing cardiopulmonary resuscitation are advised to press down on the chest 100 times a minute. “Stayin’ Alive” has 103 beats a minute.

The findings were presented at a recent conference of the American College of Emergency Physicians by Dr. David Matlock of the University of Illinois College of Medicine at Peoria.

This is not to say that people would actually be forced to listen to the song.

“We’re not advocating turning on the song in the middle of a resuscitation,” Dr. Matlock said. “If it helps people to sing it out loud, I guess that’s O.K.”

For several years, Dr. Matlock said, emergency workers have been told that compressions done to the tempo of the song are more likely to conform to the recommendations of the American Heart Association. Doing it right can triple the survival rate, the researchers said. But no one had proved that the song actually helped.

For the study, researchers had 10 doctors and 5 medical students practice compressions while listening to the music. When they were retested five weeks later without the song, they did the compressions at an average rate of 113 a minute, within the acceptable range.

“Stayin’ Alive,” by the way, is not the only song found to be helpful. “Another One Bites the Dust,” by Queen, may also work.

“Obviously,” Dr. Matlock said, “ ‘Stayin’ Alive’s a little more appropriate for the situation.”

Download the historic Nov. 5 issue of The New York Times Electronic Edition.

Com explica el comentarista "Another one bites the dust" així en traducció directe: "otro que muerde el polvo" sería un bona alternativa, però potser el titol no sería el més "apropiat".

dilluns, 12 de gener de 2009

Zantzinger


Si voleu més informació d'aquest subjecte, entreu a la Wiki i us egarrifareu...

Muere William Zantzinger, villano de canción de Bob Dylan

10 de enero de 2009, 07:41 PM

CHARLOTTE HALL, Maryland, EE.UU. (AP) - William Zantzinger, un acaudalado terrateniente de Maryland, cuya participación en una golpiza mortal a una mesera negra de un bar fue relatada en una canción de protesta de Bob Dylan en la década de los sesenta, fue sepultado el viernes. Tenía 69 años.
Zantzinger falleció el 3 de enero. Los familiares no dieron más detalles del deceso, informó la Casa Funeraria Brinsfield-Echols.

El productor de tabaco pasó seis meses en la cárcel y pagó una multa de 500 dólares por homicidio en 1963, luego de haber golpeado con su bastón a la mesera del bar, de 51 años, por haberse tardado demasiado al servirle una bebida.

Hattie Carroll falleció posteriormente a consecuencia de un ataque de apoplejía. En la canción titulada "Lonesome Death of Hattie Carroll", Dylan criticó los diferentes niveles de justicia que se aplicaban a negros y a blancos.

Zantzinger recibió permiso de aplazar el comienzo de su condena dos semanas de manera que pudiera cosechar su tabaco y cumplió su período de detención en la cárcel del Condado de Washington, trabajando en la cocina.

"Hay algo malo en esta ciudad donde un hombre blanco puede matar a golpes a una mujer de color y nadie levanta una mano para detenerlo", dijo el reverendo Thomas C. Jackson en su sermón que pronunció en la Iglesia Memorial Gillis el domingo posterior a la muerte de Carroll.

Noticias de prensa de esa época relatan que Zantzinger había estado bebiendo con su esposa en una cena antes de asistir a un baile. Zantzinger dijo al jurado que mientras cenaban, comenzó a golpear a la mesera con el bastón.

"He golpeado _tocado_ a meseras en el trasero y ellas nunca han dicho nada. Sólo estaba jugando", dijo Zantzinger al jurado en Hagerstown, donde se efectuó el juicio.

"No tenía otro propósito que pasarla bien", dijo Zantzinger en su testimonio. "Lo último que pretendía era lastimar o dañar a nadie. Ni siquiera llegué a pensarlo", agregó.

Zantzinger, quien después se convirtió en un experto en subastas de casas incautadas por deudas, durante años no respondió a las preguntas relacionadas con la canción de Dylan.

En el 2001, el hombre habló con el biógrafo de Dylan, Howard Sounes, y le dijo que él "debió haberlo demandado (a Dylan) para enviarlo a la cárcel. (La canción es) Una absoluta mentira".

Larry Jenkins, un publicista de Dylan, señaló que el compositor no estaba disponible para hacer comentarios al respecto.

Islam Heavy Metal


Un professor de Història de UC Irvine, hà recollit en un llibre, i diversos documents adjunts, la creixent influencia del Rock i corrents paral·lels en la joventut islamica.
Clicar el titol per entrar a la pàgina.

diumenge, 11 de gener de 2009

dinamita pa los pollos (que no estamos tan mal ¡¡oigan!!)

Marilyn Manson y Dita Von Teese se pelean por la 'custodia' de sus animales disecados

AGENCIAS. 07.06.2007 - 03:12h
Marilyn Manson y Dita Von Teese se pelean por la 'custodia' de sus animales disecados
El músico y la bailarina luchan por cuatro babuinos, dos monos, un pavo real y un jabalí. Manson se confiesa y dice que la ruptura con Dita le dejó "desolado".
Minuteca todo sobre:

La nada usual pareja que formaban Marilyn Manson y Dita Von Teese no dejan de producir noticias no menos extravagantes.

Al parecer, en la actualidad se encuentran en disputa por la ‘custodia' de sus animales disecados: cuatro babuinos, a sus dos monos, a su pavo real y a su jabalí.

Marilyn Manson ha asegurado que quedó devastado por la ruptura de su matrimonio con la modelo y bailarina.

"No me quedó alma"

"Estaba completamente destruido. No me quedó alma", dice el cantante a la revista Spin en su edición de junio".

Manson se casó con Von Teese en noviembre del 2005 y ella presentó una solicitud de divorcio el pasado diciembre.

"Dijo que había tolerado el estilo de vida porque esperaba que yo cambiaría y me amenazó con dejarme si no lo hacía", dice Manson.

"Estaba durmiendo en el sofá en mi propia casa. Ya no se suponía que debía ser una estrella de rock. Era alguien por quien había que disculparse. No estaba preparado para estar solo. Salí de esto desnudo, como un pájaro sin plumas".

En la actualidad Manson ha superado la ruptura y sale con la actriz de 19 años Evan Rachel Wood. El cantante dice a la revista que quedó impresionado cuando ella le dijo que moriría por él.

dissabte, 10 de gener de 2009

devotchka (sempre m'hà agradat el circ)


Descoberts recentment, costa molt fer-te a la idea que és una banda de Denver... Inicialment penses en francesos multiculturals, en el Roy Pacci, en alguna variant del Clandestino...
Son un grup de Colorado tot i que fan música amb arrels centroeuropees, i que et recorda la música dels circs fets amb "carinyo" (penso en el col·lectiu de Nou Barris), no es extrany (m'en acabo d'assabentar ara) que fossin la banda d'acompanyament de Dita Von Teese, una crack del burlesque, (va estar casada- o més o menys- amb un personatge que sempre he tingut entre les meves icones abominables: Marilyn Manson).
Us els aconsello ferventment.

if I only could remember my name (v 1.1)


Despres d'haver instalat el counter al blog, em trobo que la entrada més buscada (de llarg) és la d'aquest disc de David Crosby, a mi em và agradar molt al 1971 quan và apareixer i em segueix agradant força. La crítica no và encaixar el disc amb gaire entusiasme.
He trobat a Rolling Stone aquesta valoració:

(en segona lectura; aquest Bangs té veritablament molt mala llet)

Que s'ho mengi amb patates...

Album Reviews


David Crosby

If I Could Only Remember My Name Hear it Now

RS: Not Rated Average User Rating: 4of 5 Stars

2005

(Posted: Apr 15, 1971)

Play View David Crosby's page on Rhapsody


Milking a profitable thing is a fine and honorable tradition in pop music, but like most crass things it tends to lose its charm fast. The past couple of years have seen the ubiquitous nebulas of musicians surrounding Cocker-Russell-Delaney & Bonnie milked almost to death. And if some of this year's best sellers are any indication, the immediate future will probably see both the overtaxed nostalgia for Buffalo Springfield and whatever Crosby, Stills, Nash & Young may ever have represented, throttled by greed and ego right into the same faddist bone-yard as the likes of Grand Funk.

After Dewey Martin's Medicine Ball, it was only a matter of time till Bruce Palmer, long-obscure Springfield bassist, recorded an album. And meanwhile, with the Pud Princes' great double live set waiting in the wings, the glories of Stills' solo effort have been followed, sure as a Rolling Stone interview, by an even more personal revelation from Crosby. Similar in several ways, the new Crosby and Palmer albums mainly go to show that whether you take the high road or the low, a super-jammed ego trip remains just that.

Crosby's album, though the better of the two, is not likely to go down in history, but it is not a bad album. While it's true that it all sounds pretty much the same, we must also note that nothing really jars. In fact, it would make a perfect aural aid to digestion when you're having guests over for dinner, provided they're brothers and sisters enough to get behind it, of course. The playing is sloppy as hell, very modal-funky and guitar centered, somewhat reminiscent of Alexander Spence's great Oar except without the genius, the outrageously eccentric vocal style (Crosby's singing here is even blander and more monotonously one-dimensional that Stills' on his solo album) or the originality of composition.

And oh, the song! They may sort of mumble and drone into each other, but they sure got vibes! While never approaching the Cinerama weltanschauung of a Blows Against the Empire, If I Could Only Remember My Name does take a position, perhaps best exemplified by the words, almost childlike in their perfect simplicity, of the tribal chant composed by Crosby, Young and Nash (I think each of them wrote two words) which opens the album: "Everybody's sayin' that music is love/Take off your clothes and ride the sun/Everybody's saying' that music is fun." And I'll bet they do have fun recording these things. It's long been obvious that they all love each other.

The undisputed masterpiece of the record is Crosby's own eight-minute talk-sung fiction, "Cowboy Movie." Musically it's not much more differentiated than a tape loop, but it's got a great plot which I won't reveal because I know how much fun everybody'll have listening extra-close for the 200th time trying to figure it out. I will say that it ends with Dave saying with bitter disappointment: "You know that Indian girl? She wasn't an Indian–she was the law." You just can't trust anybody any more.

"Traction in the Rain" and "Laughing" are both fine songs, somewhat more substantial than their surroundings, the former sung with as much uncharacteristically clear and disciplined inflection as the latter is not. Although "Laughing" is probably the best thing here, with deep bass rumblings and a lost, crying steel guitar, all very affectingly reminiscent of the middle Byrds' deep Eastern-tinged grandeur.

And yes, before I forget, this album claims at various indefinable places to employ Nash, Young, four Deads, one Quicksilver, four Airplanes (Grace Slick on guitar), two Santanas, Joni Mitchell, David Crosby's brother, and a host of other beautiful people I should probably recognize and promise I will next time. What a gyp. I suggest not buying it until the boycott has forced 'em to dub in Steve Stills. They'll find room for him somewhere.

The Palmer album is not half so stellar or diversified in material, but it flows from similar instincts. The songs, with titles like "Alpha-Omega" and "Oxo," are long, long jams in a kind of limp noodle middling Eastern-Space vein, like a DMT hangover from the psychedelic era. With snakecharmer oboes even. The Chocolate Watchband once did a Satanic Majesties Request type album called The Inner Mystique, which had them tripping up and down the cosmic scales with the aid of lots of studio hornmen to give it more texture and exoticism. That sounded a lot like this, in a way, except that that album had some variety where this one has none, and a sense of (albeit unintentional) humor while this is too laden for the ghost of a chuckle. With any luck, though, Palmer should be able to sign on Paul Kantner's starship or at least make Crosby's next dolorous jamboree. There's always room for one more inside. Just jerk the handle. (RS 80)


LESTER BANGS